2009-07-22

Jag tror på ett liv före döden

Mina floskler om livet, del 1:

Det är många som funderar på och resonerar kring vad som kommer att hända efter det att vi dör. Vi vet trots allt inget om detta, men alla har rätt att fundera och tro. För mig verkar det dock mer värdefullt att istället fokusera på det liv vi har fram till dess att vi dör. Av samma anledning är jag relativt ointresserad av hur en människa haft det i dödsögonblicket. Det är mer intressant att veta hur de mått under hela sina liv.

1 kommentar:

Technicolor sa...

En bra "floskel". Jag är en stor fan av mindfulness och har fått ny inspiration på en ACT-workshop jag var på nyligen. För att floskla vidare (ok, funkar inte så bra som verb...) ”The present moment, whenever it is recognized and honored, reveals a very special, indeed magical power: it is the only time that any of us ever has.” - Jon Kabat-Zinn.