2008-07-28

E-postproblem

Jag har en del skräpadresser för e-post. Det är min lösning på problemet att e-postadresser kan missbrukas i fel händer. Jag har även några riktiga adresser för arbete och vänner. Jag har senaste tiden haft problem att skicka e-post med mina skräpadresser. Eftersom jag fick för mig att sälja en del möbler på Blocket så blev det problem när inte adresserna fungerade. Efter en hel del klurande och sökande på internet hittade jag lösningen. Det är anmärkningsvärt att inte Bredbandsbolaget som är min ISP (Internet Service Provider) informerat mig om detta. Det är trots allt de som stängt port 25 och gjort att de smtp-adresser som jag haft inlagda inte fungerar längre. Se länken ovan för att hitta den adress för utgående e-post som du behöver använda för de ISP som stängt port 25.

Inga kommentarer: