2008-07-23

Gustaf Skarsgårds sommar

Jag har lyssnat på Sommar i P1 hela sommaren. Lyssnar på programmet via podradio vilket har födelen (och nackdelen) att musiken är bortklippt. Det väsentliga får jag mer av och jag slipper en hel del musik som jag tidigare hört och inte uppskattar, men jag missar ffa musik som jag inte känner till och en del riktiga guldkorn.

Jag hade viljat spela upp en del av Gustaf Skarsgårds sommarprogram från 2007, men fick inte för Sveriges Radio som har upphovsrätten.

"Hej,

Kul att du uppskattar poddradion i allmänhet och Gustaf Skarsgårds Sommar i synnerhet! Det var väldigt bra :-)

Du kan tyvärr inte lägga upp ljudsnuttar från hans program på din hemsida. Det är SR som äger rättiheterna till radioprogrammen. Däremot kan du väldigt gärna länka till SR/Sommars hemsida där man kan lyssna på Gustaf Skarsgårds Sommar!

Bästa hälsningar, Bibi Rödöö
projektledare Sommar"

Synd att jag inte fick tag på Gustaf. Med hans godkännande hade jag inte känt att jag begått något moraliskt fel om jag lagt ut en ljudsnutt. Det var trots allt en dikt som han själv skrivit och framförde som jag ville dela med mig av...

Inga kommentarer: