2008-10-08

Nu har det hänt!

Spotify verkar vara den service som jag längtat efter. Jag har laddat ner en hel del musik under de senaste åren. Det är tidskrävande och min musikdatabas är stor och oorganiserad. Jag tycker inte om att inte betala för mig, men jag har svårt att känna att det är OK att jag betalar några futtiga kronor till den som skapat musiken och massor med pengar till företaget som distribuerar musiken. Fast i dagsläget känns det inte som att musikföretagen anstränger sig för att distribuera musik. De verkar snarare arbeta för att det ska vara svårt att komma åt musiken... Att det är enklare att få musik gratis än att betala för sig samtidigt som man får filer som kan kopieras hur många gånger som helst och till vilken maskin som helst.

Till saken! Spotify gör det möjligt att betala en månadsavgift och lyssan på så mycket musik man vill. Jag har letat efter en ganska mycket och varierande musik. Allt finns inte, men det finns mycket. Det stora är att det faktiskt verkar möjligt att erbjuda en hel databas med musik för prenumeration samtidigt som någon annan tar ansvar för strukturen.

1 kommentar:

Lily sa...

Your article is extraordinarily smart.I love to browse your diary's posts everyday and that i got vast facilitate from your blog and developed a replacement app web spotify
you'll check.Thanks for wonderful diary.